Bacalar

11 maart 2018 - Bacalar, Mexico

Stadsnaam van graffitiZeilenZeilbotenHoutenschommels in het meer van BacalarZeven tinten blauw meerStromatolieten

Bacalar is een kleine stad wat aan een heel lang meer ligt. Het toerisme is hier nog niet massaal zoals alle andere steden waar we geweest zijn. Het is hier lekker rustig en je wordt niet continue lastig gevallen door mensen van een touroperator.

De tweede dag hebben we 4,5u gezeild op het meer van Bacalar. We hadden het gevonden via TripAdvisor en het kosten 600 peso per persoon. Als de zon schijnt heeft het water verschillende kleuren blauw. Ze noemen het ook wel de 7 tinten blauw meer. Het water is het helderste water wat we ooit gezien hebben. Het waaide de hele dag flink, daardoor konden we goed zeilen. Soms gebruikten we twee zeilen, waardoor we soms helemaal op z’n kant vaarde. Tijdens deze zeiltocht zijn we ook nog twee keer het water ingegaan. Drinken & guacamole was er ook bij inbegrepen.

De derde dag hebben we een flink stuk gelopen om naar een plek te gaan waar je een handdoek mag neerleggen op een grasveld bij het meer. Er zijn maar weinig plekken waar dit kan, want het is veelal privé terreinen of hostels. Het kostten 25 peso. We hebben hier lekker gezwommen en er stonden ook houtenschommels in het water. Het water was ook heel ondiep op bepaalde stukken, daardoor kon je een flink stuk het meer op lopen door het prachtige water.

Helaas verlaten we Mexico. We gaan naar onze volgende land; Belize. Met de bus gaan we naar Belize city waar we twee nachten zullen slapen.

1. Daphne:
    13 maart 2018