Baños

3 mei 2018 - Baños, Ecuador

De busrit duurde 3,5 uur en kostten maar 4 dollar. Het openbaar vervoer in Ecuador is goedkoop. Het is al +10 graden verschil met Quito. We zitten nu echt in een dal tussen de bergen. Dit kleine stadje heeft heel veel hostels(!) en restaurants. Alles is op loopafstand.

We beginnen verkouden te worden. Door de grote hoogte wordt je ook sneller moe. De volgende dag wilden we naar een schommel gaan in een boomhuis. We gingen naar de straat waar de bus zou komen, maar die kwam helaas niet. We stonden met meer mensen te wachten en er hing ook een flyer van de bus met de tijden. Gelukkig kwamen er 2 lokale oudjes ons vertellen dat de bus niet reed ivm werkzaamheden aan de weg op de berg. Dus we hebben er niet lang gewacht en besloten naar een waterval te gaan. We liepen naar een andere straat paar blokken verder waar een andere bus ons naar de waterval bracht. Dit was een flinke afdaling en ook beklimming op de terugweg. De waterval is de hoogste van Ecuador en wordt ook wel de duivel waterval genoemd.

De volgende dag besloot ik alleen om te gaan kijken of de bus nu wel naar de schommel zou gaan. Om 13:00u kwam hij weer niet en weer dezelfde man als de dag ervoor vertelde hetzelfde, maar nu vertelde hij dat alleen de eerste en de laatste bus reed. Om 4 uur zou hij wel gaan. In die tussentijd ben ik nog naar de kapper gegaan en om 4 uur was de bus er inderdaad. Overvol moesten we de 45min rit staan, maar kwamen we wel aan bij de swing at the end of the world. Hier kwamen we eigenlijk voor. De entree is maar een dollar. Schommelen boven een afgerond bovenop een berg in de wolken. Een geweldige ervaring!

We gaan met de bus naar de stad Riobamba.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl