Bogotá

30 maart 2018 - Bogotá, Colombia

Kathedraal Primada de BogotaGemeentehuisGoudmuseumDe kabelbaan naar bovenPanorama view BogotaDe stad van 8 miljoen inwoners

We kwamen aan met de avondvlucht vanuit Guatemala stad. Nadat we een uur gewacht te hebben op onze bagage bestelde we een Uber die ons naar het hostel bracht. Op het eerste oog ziet het de infrastructuur er keurig en netjes uit. In een half uur waren we er.

De volgende ochtend hebben we ontbeten voor een compleet ontbijt. Koffie, fruit, omelet en croissantjes voor omgerekend maar €2,44. We hebben veel gelopen en kwamen zo terecht bij grote pleinen waar parlement gebouwen gevestigd zijn. We zien ook veel kathedralen. 90% van de bevolking is Christelijk.

Het is bewolkt en rond de 15-20 graden in Bogota. Er is regen voorspeld dus we hebben lange kleding aan. We verblijven in een historische wijk van de stad.

We zijn nog naar het Museum Del Oro geweest. Dit is een goudmuseum. Het museum had in totaal zes verdiepingen waarvan vier met gouden beelden. Al het goud is afkomstig uit Colombia.

De volgende dag zijn we naar de berg van Monserrate gegaan. Vanuit onze kamer kunnen we deze berg al zien liggen. Bogota is de drie na hoogst gelegen stad ter wereld. De stad ligt op ongeveer 2640 meter boven zeeniveau. De bergtop is 3150 meter hoog. De weg er naar toe was al gigantisch druk. Wellicht heeft Pasen er mee te maken. Veel straatverkopers en eettentjes. We hadden de optie om een treintje, de kabelbaan te nemen of lopend naar boven te gaan. Aangezien de twee eerst genoemde opties maar €3,50 was voor retour was de keuze snel gemaakt. Echter later bleek dus dat we in de verkeerde rij stonden. We wilden namelijk de kabelbaan daar hadden we ook de kaartjes voor, maar net toen we aan de buurt waren bleek het de rij te zijn voor het treintje. We liepen uiteindelijk met onze tickets naar de rij van de kabelbaan deze was ook super lang. Bij elkaar 2,5 uur gewacht. Bovenin zijn we 20 min geweest en toen weer 1,5 uur gewacht om beneden te komen. Boven op de top was een kerk, eettentjes, restaurants en een tuin. Het was er gigantisch druk. Misschien 5 andere toeristen gezien de rest waren allemaal Colombianen. Je had mooi uitzicht over de stad. De stad is zo groot dat je niet de gehele stad kon zien. Gelukkig is het droog gebleven.

We vliegen vandaag met VivaColombia FC8067 naar Medellin in Colombia.

1. Daphne:
    30 maart 2018