Bogota

27 april 2018 - Bogotá, Colombia

We vlogen vanaf Pereira naar Bogota met Easyfly. Voor het eerst met een propeller vliegtuig. We namen een taxi naar het vliegveld, maar er waren werkzaamheden aan de weg dus het was nog wel even spannend of we de vlucht haalde.

De voornaamste reden dat we weer in Bogota zijn is omdat we vanaf hier naar Quito vliegen. Gezien de ochtendvlucht naar Bogota hadden we ook gelijk door gekund, maar het was goedkoper om 3 nachten in Bogota te blijven dan de ticket naar Quito. 3 dagen later was deze goedkoper, want we vlogen met een lowcost airline.

Het was hier ook weer een stuk koeler dan Salento. Lange broek en vest aan. We hebben een gratis graffiti tour gedaan door de oudste wijk van de stad. Het was op basis van tip. Er werd uitgelegd wie, waarom en wanneer de graffiti gemaakt was. Er zaten mooie kunstwerken tussen. Op bepaalde plekken is het nu legaal sinds dat er demonstraties waren in 2011 nadat een jongen was doodgeschoten door de politie, omdat deze illegaal graffiti spoot op een brug.

We vliegen met Wingo naar de hoofdstad van Ecuador Quito.