Caye Caulker Island

16 maart 2018 - Caye Caulker, Belize

Caye Caulker signStraatbeeld van caye caulkerPalmbomenZonsondergangVliegende pelikaanZwemflippersRog onderwaterVerpleegsterhaaien onder water

“No shoes, no shirt, no problem!”

Vanaf Belize City namen we de watertaxi naar Caye Caulker island. Dit duurde 45min en kost ongeveer 23 euro voor een retour.

Vanaf de pier liepen we 500 meter naar onze accommodatie. We kwamen rond het middaguur aan en konden gelijk inchecken. Het enige vervoermiddel op dit eiland zijn golfkarretjes, welke je ook kan huren. GPS heb je hier niet nodig want er zijn maar 3 hoofdstraten: frontstreet, middle street en backstreet. Onverharde wegen met zijstraatjes. Er zijn veel restaurantjes en tiental supermarkten. Dit zijn allemaal Chinese eigenaren. Het eiland heeft een relaxte sfeer.

We hebben de eerste avond gegeten in een restaurant. Tot onze verbazing zat daar ook het meisje te eten waar we 50 Mexicaanse peso hadden geleend bij de grenscontrole. Bij aankomst in Belize City konden we haar niet meer vinden dus heb alsnog het geld hier terug kunnen geven. De wereld is klein. We zagen op het eiland ook nog een aantal bekende gezichten van de bus die we van Bacalar Mexico naar Belize City namen. En dat is al vier dagen geleden. Veel mensen gaan naar dit eiland.

De volgende dag hebben we een snorkel excursie gedaan van drie uur €50. We zouden half elf gaan, maar was niet genoeg animo. Daardoor gingen we om twee uur met 4 andere, 3 Canadezen en 1 Nederlander. Ze brachten ons naar zeepaardjes. Dit bekeken we vanaf een andere pier van bovenaf. Daarna vaarde we naar een plek waar heel veel tarpon vissen waren. Als je je hand boven het water hield sprongen ze uit het water. Daarna vaarde we meer noordelijker naar open zee om de zeekoeien te zoeken. Het koraalrif ligt redelijk ver uit de kust, maar hier is het water weer ondiep. Het was al gezegd 50/50 kans en helaas vonden we ze niet, daarna nog gezwommen bij een schipbreuk. De begeleider zwom ook mee en gaf uitleg over bepaalde koraal- en vissoorten. Als laatst zwommen we tussen de roggen en zusterhaaien wat gave ervaring was.

We nemen de watertaxi teug naar Belize City en nemen dan de bus naar San Ignacio, Belize.

1. Jos:
    17 maart 2018
    Heerlijk geen auto's om je heen.
  2. Yasmine & Jeroen:
    18 maart 2018