Chitchen Itza dag trip

1 maart 2018 - Cancún, Mexico

Touring carHistorisch centrum ValladolidChitchen itzaCenote Ik-Kil

Vandaag hadden we een lange dag voor de boeg. We deden de Chitchen Itza dag trip. We werden om 08:00uur opgehaald door een shuttle bus vanaf een hotel in de buurt van onze Airbnb. Na een aantal andere mensen opgehaald te hebben stapten we over op een grotere touringcar waar we mee zouden reizen. We gingen naar een dorpje Valladolid om vervolgens in een Maya community onze lunch te nuttigen. Onderweg kregen we veel informatie over de cultuur van de Maya’s. We reden ondertussen door een andere provincie, Yucatan, waardoor officieel het tijdverschil met Cancun -1uur was, maar omdat we bezig zijn met een tour en een schema hebben hielden we de tijd aan van Cancun om verwarring te ver komen.

Na de lunch reden we naar de Maya ruïnes, Chitchen itza. 1 van de 7 wereldwonderen volgens UNESCO. Hier kregen we uitleg van een gids en vervolgens hadden we 50min om foto’s te maken. Het was bloedheet dus hele dag water drinken. Na Chitchen Itza konden we afkoelen door te zwemmen in een Mexicaanse Cenote. Dit is een bovengrondse poel met water tot 40meter diep. Het werd vroeger door de Maya’s gebruikt om mensen te offeren aan de regen God. Na een geslaagde dag reden we rond 17:00uur terug naar Cancun waar we rond 20:00uur aankwamen en terug werden gebracht naar het hotel door de shuttle bus.

Morgen reizen we naar Playa del Carmen.

1. Daphne:
    4 maart 2018