Cuenca

16 mei 2018 - Cuenca, Ecuador

Historisch centrum van CuencaHistorisch centrum van CuencaBinnenkant van de kathedraal van CuencaRivier Tomebamba door de stad Cuenca

We vlogen van Galapagos eilanden naar het vaste land van Ecuador. Aangekomen op de luchthaven van Guayaquil namen we de taxi naar de busterminal. Vanaf hier reed de bus in 5 uur naar Cuenca en kwamen rond 9 uur in de avond aan.

Cuenca is de 3 na grootste stad van Ecuador en heeft één van de oudste historische centrum. Ik vind de stad iets weghebben van Riobamba. Alle straten zijn recht dus je hebt veel blokken en straten die je moet oversteken. Verdwalen zal je hier niet. De stad bied uitstapjes naar natuurparken ver buiten de stad, maar dit hebben wij niet gedaan. We kwamen hier meer buitenlandse toeristen tegen.

We gaan met de nachtbus naar de stad Priura in het noorden van Peru. In zo’n 11,5 uur zullen we onder andere de grens oversteken van Ecuador en Peru. In Priura zullen we 1 nacht slapen om bij te komen van de lange busrit en zullen we de volgende ochtend vliegen naar Lima.