San Ignacio

18 maart 2018 - San Ignacio, Belize

Het guesthouse waar we verblijvenCentrum van San IgnacioStraatbeeld van San IgnacioHeel veel fruitkraampjes

San Belize is vooral een lang, maar smal land. Binnen twee uur reis je van oost naar west. De bus van Belize City naar San Ignacio hadden we last minute geregeld bij aankomst met de watertaxi in Belize City. De bedoeling was om een taxi te nemen naar de busterminal om vervolgens in een chickenbus (oude schoolbus) naar San Ignacio te gaan. Dit is een lokale bus niet erg comfortabel en geen airco. In de bootterminal vonden we een busmaatschappij die rechtstreeks naar San Ignacio gaan. Dit kostte wel twintig Amerikaanse dollar, maar had wel een airco. Aangekomen bij de bus was het nogal een oude vieze bus. Dit was een bus richting Guatamala. We werden ook ergens random langs een weg gedropt in de stad San Ignacio. Gewoonlijk is er een bus terminal, maar dit was voor hun de makkelijkste oplossing. Vanaf de weg liepen we tien minuten naar onze guest house.

De stad San Ignacio is klein en chaotisch. Heel veel auto’s rijden in de kleine binnenstad. Verder is het een plek waar je hier vanuit naar toeristische Maya plekken kan gaan. Wat overigens heel erg prijzig is dus dat hebben we niet gedaan. De bedoeling was hier ook 3 nachten te blijven, maar zijn 1 dag eerder vertrokken zodat we een dag langer hebben in Antigua, Guatemala.

We reizen door naar Flores in onze volgende land; Guatemala.