Tulum

8 maart 2018 - Tulum, Mexico

Zonsondergang in TulumAzulik resortGrand CenoteGrand cenoteTulum Maya ruïnesTulum Maya Ruïnes

Na aangekomen te zijn in Tulum vanuit Playa del Carmen zijn we vanaf het busstation gelopen naar ons Airbnb. Het is een fijn verblijf. We hebben toen beetje de buurt verkent en naar de supermarkt gelopen. We merkten dat de afstanden groot zijn hier en om mooie plekken te bezoeken moet je een auto, taxi of fiets hebben dus hebben we de volgende dag een fiets gehuurd en zijn we naar het strand gereden. Dit was een half uur fietsen.

De tweede en derde dag hebben we ook gefietst. We zijn toen naar een Cenote geweest. Dit was een mooiere Cenote dan de vorige. Hier zwommen namelijk vissen en schildpadjes in. Met de duikbril en Gopro konden we het mooi filmen. Er waren ook veel duikers die nog dieper de grot in gingen. Hier hebben we liggen zonnen dus zo’n beetje de hele middag waren we vermaakt.

De derde dag zijn we gaan fietsen naar de Tulum Maya ruïnes. Deze ruïnes liggen aan de Caraïbische Zee. We kwamen er rond half 11 aan en toen was het al gigantisch druk. Veel tourbussen op de parkeerplaats. We zijn langs de velen ruïnes gelopen en uiteindelijk zijn we het strand opgegaan om een verfrissende duik te nemen. In dit gebied liepen veel leguanen rond dus ook op het strand liepen ze door de menigte heen. Na een paar uur gingen we weer naar boven, want de ruïnes lagen op een hoger gelegen gebied. Toen waren de meeste bezoekers al weg en konden wij goede foto’s maken zonder een persoon op de foto te hebben.

Tulum is een gezellig klein dorpje. De toeristische gebieden liggen wel ver van het centrum af, maar we waren wel lekker sportief bezig door alle dagen te fietsen.

We verlaten regenachtig Tulum. Morgen reizen we door naar Bacalar. De temperatuur is daar rond de 33 graden.