Belize City

13 maart 2018 - Belize City, Belize

Straat in Belize stadHet gaat regenenBlue bird schoolbusZeilboten in de haven

We kwamen aan in Belize City na een lange busrit van Bacalar. We namen de taxi naar ons guest house en zijn daarna de straat op gegaan om een restaurant te zoeken. We merkten dat alles dicht was. Alle winkels hadden hun rolluiken omlaag. Het enige wat open was, was een cafetaria, maar die bleek alleen nog ijs te verkopen. We stonden al water te tanden bij de plaatjes van een hamburger, maar ze hadden geen eten meer. We hebben nog verder gelopen, maar niks was open dus liepen we terug naar ons slaapplek en met toeval kwamen een Chinese restaurant tegen die gelukkig open was. Hier hebben we lekker gegeten en vroegen de bediende waarom alles gesloten was. Het bleek een nationale feestdag te zijn wat normaal op 9 maart is, maar dat is een vrijdag voor het weekend dus deden ze het op maandag 12 maart.

De volgende ochtend zijn we naar een wasserette gelopen verderop in de stad en  hebben hier onze kleren gewassen. Belize City heeft verder niet veel te bieden. Er zijn geen bezienswaardigheden en de meeste toeristen vertrekken direct naar de eilanden. Op straat kom je ook weinig westerse toeristen tegen. Het heeft vanavond flink geregend, waardoor de temperatuur gelijk naar een aangenamere temperatuur daalt.

Morgenochtend nemen we de watertaxi naar het Caye Caulker eiland.