Huacachina

22 mei 2018 - Huacachina, Peru

Oasis van HuachachinaGrootste zandduinen van Zuid AmerikaB44B318C-46F8-42A5-AFE4-D1426885740427382FBA-18AB-4CAE-A832-986C228984E8

Na 4,5 uur met de bus vanuit Lima en 10 min met de taxi vanuit de naastgelegen stad Ica kwamen we aan in het gehucht Huacachina.

Huacachina is de enige natuurlijke oasis van Zuid-Amerika en heeft tevens ook de grootste zandduinen van Zuid-Amerika.

Toen we aankwamen rijden zag je ook direct dat je in een woestijn was aangekomen. Het was heet. Het hostel heeft geschakelde kamers met een zwembad en een grote tuin eromheen. We zijn gelijk de zandduinen omhoog geklommen. Dit was pittiger dan we dachten. Ook door de hitte en het zachte zand was het een zware klim, maar uiteindelijk bereikte we de top waar we een mooi uitzicht hadden over de omgeving en Huacachina zelf. Tot de horizon kon je zand zien. Met zand in onze ogen en mond rende we de zandduin weer af de oasis in om avond te eten.

De volgende dag hebben we in het hostel geregeld om met een zandbuggy de zandduinen in te gaan voor 35 sol. Om 4 uur ‘s middags meldde we ons weer en toen gingen we met een zandbuggy de zandduinen op. Dit was een gave ervaring. We gingen keihard door en over de zandduinen. Soms had je het niet in de gaten, maar toen gingen we opeens van een hoge zandduin af. Gelukkig hadden we een driepuntsgordel anders zaten we tegen het dak. We stopten meerdere keren voor foto’s en ook om te zandboarden. Gingen ook twee keer van een hele hoge zandduin, maar dan op ons buik. Na de zon onder zien gaan te hebben racende we om 6 uur weer terug naar Huacachina.

We nemen de bus naar de volgende plaats Nazca.