Lima

20 mei 2018 - Lima, Peru

Boulevard van LimaOverheids paleis van PeruKathedraal van LimaPlaza de Armas

We vlogen van Piura naar Lima met Peruvian Airlines. Vanaf de luchthaven namen we de airport bus naar het centrum. Na 5 min lopen kwamen we aan bij ons verblijf.

We verbleven in een mooie appartementen complex via airbnb in de wijk Miraflores. Dit is één van de bekendste wijken voor de toeristen. We hadden goed uitzicht, want het appartement had 2 verdiepingen en het was al een redelijke hoge flat. We hadden ook een keuken die we konden gebruiken dus we hebben alle ochtenden en avonden hier gegeten. Een grote supermarkt lag hier in de buurt. De verhuurder had ook al veel toeristische informatie klaar liggen in een zelf gemaakte map dus dat was wel erg handig.

Lima ligt hoger dan de zee. Vanaf de kust gezien ligt de stad op een verhoging. De gehele kustlijn heeft namelijk grote rotsen waar de stad op ligt. Er wordt veel gesurfd. De stad is nogal chaotisch met verkeer, maar ziet er zeker modern en verzorgd uit. Veel appartementencomplexen met beveiligde hekken en bepaalde straten die extra controle poort hebben.

Met de lokale stadsbus 1,5sol gingen we naar het historische centrum van Lima. Dit was bijna nog een uur vanaf onze wijk vandaan. In dat uur hebben we denk ik wel 10 verkopers in de bus gezien. Van verkopers tot zangers en muzikanten. In het centrum vonden we mooie pleinen met oude gebouwen voornamelijk van de overheid.

We vonden de airbnb erg fijn. We wilde eigenlijk niet weg. We reizen met de bus naar Ica en dan een taxi naar Huachachina, want hier is geen busverbinding naar toe.