Tacna

11 juni 2018 - Tacna, Peru

In zo’n 5 uur waren we in Tacna. De zuidelijkste Peruaanse stad. We slapen hier een nacht, omdat we op doorreis zijn naar Chili via land. In Tacna is niet veel te beleven en hebben dus ook vrij weinig gedaan. We namen de bus richting Arica. De noordelijkste stad in Chili. In een half uur waren we bij de grensovergang van Peru naar Chili. Eerst stempelde we Peru uit en het locket ernaast was de immigratie van Chili waar we onze entree stempel kregen. We vroegen de buschauffeur of hij langs de weg bij de splitsing kon stoppen waar de weg naar de luchthaven van Arica afslaat. De luchthaven ligt zowat aan de grens van Chili dus na 5min waren we bij die weg en mochten we gelukkig uitstappen. Dit scheelde taxi kosten. We hebben die weg (3,5km) helemaal afgelopen. De zon ging net onder, maar we hadden alle tijd want onze vlucht zou toch pas om 23:55 uur vertrekken.

Peru is een land waar je super veel kan doen. In elke stad zijn er veel activiteiten te doen en er zijn super mooie natuur plekken. We zijn hier bijna een maand geweest en we hebben nog niet alles gezien. Het is een zeer toegankelijk land en erg goed voor toerisme.

We vlogen van Arica naar Santiago de Chile. Dit is de hoofdstad van Chili en vanaf daar vliegen we naar Paaseiland. We zullen een paar uur in de nacht op de luchthaven moeten wachten.