Cartagena

7 april 2018 - Cartagena, Colombia

Achterkant Torre del RelojVoorkant Torre del RelojKerk van San Pedro claverHond uit het balkon hangendKathedraal de CartagenaFruitvrouwen

In een klein uurtje vliegen vanuit Medellin landden we in Cartagena.

Cartagena heeft een tropisch klimaat wat maximaal de temperatuur heeft rond de 31 graden en minimaal 24 graden. Bij aankomst was het ook gelijk erg benauwd en vochtig. Bijna geen wolkje aan de lucht. Nadat we in het hotel waren ingecheckt zijn we de binnenstad gaan verkennen. Hierom heen staat een oude stadsmuur.

Haven, forten en monumenten vindt je hier genoeg. Het is een leuke stad, maar erg toeristisch. Om de paar meter komt er wel een verkoper naar je toe en dan maar vriendelijk zeggen No gracias in de hoop dat ze afhaken. Ter vergelijking met andere steden zijn de prijzen hier ook meer Europees. We zijn hier 4 nachten gebleven en dat was ook meer dan genoeg. Er zijn niet veel excursies buiten deze stad. De gene die er waren hadden allemaal negatieve reacties op tripadvisor met oplichtingen ect.

We waren naar schiereiland Bocagrande gelopen, omdat je daar een strand zou hebben. Het was geen mooi strand. Het was een lang strand maar heel smal en vies. We wilden schaafijs kopen bij een man die op het strand liep met zijn karretje, maar eenmaal daar iets besteld te hebben werden we gelijk aangeraakt door vrouwen die je een massage wilden geven. In de tijd dat ik me schaafijs had was ik al aangesproken door 5 verkopers voor sigaren, krabben en drinken. De masseurs durfden 300.000cop voor 15min te vragen. Dit is bijna 90 euro. Ik ben blij dat we daar niet waren gaan liggen anders waren ze denk ik op je rug gaan zitten.

We komen hier terug om later om verder te reizen naar het noordoosten van Colombia. We vliegen met Wingo P5 7212 naar San Andres eiland.