Guatemala stad

27 maart 2018 - Guatemala-Stad, Guatemala

Guatemala stadLuchthaven van Guatemala stadOnze vlucht naar Bogota ColombiaLuchthaven van Guatemala stad

We verblijven in een hotel in zone 10 van de stad. Dit is een redelijk rustige veilige wijk met veel internationale hotels en bedrijven. Het vliegveld ligt ook op 10min rijden. Met de ligging op 1.500 m boven zeeniveau is het de hoogste hoofdstad van centraal Amerika.

De stad heeft een buitengewoon slechte reputatie op het gebied van veiligheid. In bepaalde zones vinden regelmatig moorden plaats die vaak te maken hebben met bendes. Bij elk bedrijf, hotel en restaurant vindt je wel bewakers met wapens of staan er hoge hekken of muren omheen.

We hebben hier twee nachten geslapen. We hebben niet veel gedaan of gezien. De reden dat we hier waren was ook om voornamelijk door te gaan naar Colombia. Guatemala stad is net zoals elke andere hoofdstad waar het bedrijfsleven centraal staat.

We vliegen vandaag met Avianca 263 naar Bogota in Colombia.