Tayrona Nationaal Park

16 april 2018 - Cabo San Juan del Guia, Colombia

Cabo San Juan del Guia strandGrote golven bij de kust van Cabo San Juan del GuiaRotsen bij Cabo San Juan del GuiaCabo San Juan del Guia strandStrand van La PiscinaPalmbomenSlapen in een hangmat met muskieten net

Na een uur in de bus gezeten te hebben vanaf Santa Marta kwamen we aan in El Trompito. Het is niet meer dan een lange hoofdweg met alleen maar hostels. Hier sliepen we een nacht voordat we het park in gingen. Het was een mooi hostel met ieder een eigen hutje en het had een zwembad.

De volgende dag hebben we uitgecheckt en onze grote backpacks achtergelaten in het hostel, want de dag daarna zouden we weer terug komen om in te checken.

We liepen naar de ingang van het park en hadden daar al een reservering gemaakt om te slapen in een hangmat op een camping in Arrecifes. Bij de ingang namen we eerst een busje verder het park in anders liep je saai een uur over een asfalt weg. Na een dik uur gelopen te hebben door de jungle op onverharde wegen en grote keien met uitzicht over de Caraïbische zee kwamen we aan in Arrecifes. Hier checkte we in voor onze hangmat en hier had je ook een kluisje. Hierna liepen we door naar het strand van La Piscina & Cabo San Juan om lekker te chillen en bij te komen van de wandeling. Tussen La Piscina en Cabo zat ook nog een afstand van driekwartier lopen. Voor het donker werd liepen we terug naar onze camping in Arrecifes. Hier hebben we ook avond gegeten. De avond verliep rustig en de hangmat bleef aardig stil hangen. Er zat ook een muskieten net omheen. Het zat vastgebonden aan 2 sterke touwen. De camping had tussen bepaalde uren water en daarna werd het afgesloten. Er is verder weinig te doen en het werd natuurlijk snel donker dus we gingen vroeg slapen. In de avond vlogen er ook vuurvliegjes om ons heen.

De volgende ochtend zijn we naar een bakkertje gelopen en hebben daar ontbeten. Hierna zijn we terug naar de uitgang gelopen van het park en namen we de bus die klaar stond richting Santa Marta, maar wij stapten uit in El Trompito. Hetzelfde hostel als waar we hiervoor sliepen. Om twaalf uur konden we gelijk inchecken en hadden onze grote backpacks terug. Hier hebben we verder bij het zwembad gechild.

We reizen morgen verder naar Palomino richting het oosten.